Kijk in de Agenda voor actuele activiteiten →

Boekbespreking: Spelen als geschenk. Van overleven naar spelen!
DO 06 februari | 13.30-16.00 uur | Haarlem

06 februari 2020 t/m 02 april 2020 | Vijf donderdagmiddagen van 13.30 tot 16.00 uur
50,00

Een opgroeiend en spelend kind, kan dat een metafoor zijn voor het opdoen van nieuwe veerkracht in het leven? Voor Christa Anbeek was haar spelende kleinzoon zo’n levende metafoor.

Ze schreef het boek Voor Joseph en zijn broer over haar ontdekkingsreis in het leven als ‘overlevende’ van diverse zelfdodingen in haar directe familie- en vriendenkring. Na veel verdriet heeft ze het verlangen om weer voluit te kunnen leven en ze gaat op zoek naar nieuwe veerkracht.

Kleine Joseph, waar zij oppas voor is en die ze observeert in zijn spel leert haar onbedoeld en onbewust om weer mee te bewegen met de stroom van het leven.In het boek koppelt zij indringende persoonlijke ervaringen aan filosofische beschouwingen.  ‘Nieuw leven verandert mij: een klein kind dat niet anders kan dan zich aan mij toevertrouwen, dat zich koestert in mijn aanrakingen. Een kind dat speelt, lacht en mij in zijn wereld betrekt. Ik word gelokt, verleid en uiteindelijk als in een golf meegesleurd’.

• In deze cyclus lezen en bespreken we samen dit boek ‘Van overleven naar spelen en andere zaken van ultiem belang’, en kijken wat dit voor ons eigen leven betekent.

Christa Anbeek, ‘Voor Joseph en zijn broer’, van overleven naar spelen en andere zaken van ultiem belang. Uitgave Ten Have

Informatie + Aanmelden » Karmelitaans Centrum voor Spiritualiteit en Levensverdieping

Karmelitaans Centrum voor Spiritualiteit en Levensverdieping
Parkstraat 1
2011 KJ Haarlem

023 – 527 46 75
info AT kcs-haarlem DOT nl

Acupunctuur Ademtherapie Alexander Techniek Astrologie Ayurveda Biografisch werk & Verhalen Body Stress Release Bouwen en Wonen Catering Centra voor Bewustwording Centra voor Gezondheidszorg Circulaire economie Coaching - Bedrijfscoaching Coaching - Diverse Coaching Coaching - Kindercoaching Coaching - Leiderschapscoaching Coaching - Lifecoaching Coaching - Loopbaancoaching Coaching - Relatiecoaching Coaching - Wandelcoaching Communicatie en presentatie Counselling Craniosacraal therapie Creativiteit Dans & Beweging Deeleconomie Dieren Energetisch werk Energie- en klimaatbeheer Eten & Drinken Familie- en systeemopstellingen Feng Shui Filosofie Financiële dienstverlening Fysiotherapie Gezondheids- en vitaliteitscoaching Grafisch- en Webdesign Handanalyse & Handlezen Haptonomie & Haptotherapie Healing en reading Homeopathie Hypnotherapie Juridische dienstverlening Kinderen-Ouders Kinderopvang Kindertherapie Kinesiologie Kleurentherapie Kristallen en (Edel)stenen Kunstzinnige therapie Land- en Tuinbouw Levensbeschouwing en Religie Lichaamsgerichte Therapie Lichaamswerk Massage Mediation Meditatie Medium Mindfulness & Compassie Muziek & Zang Natuur, Tuin en Landschap Natuurgeneeskunde NLP Oosterse Geneeswijzen Oosterse Vechtkunsten Opleiding en Training Orthomoleculaire therapie Permacultuur Persoonlijke Begeleiding Persoonlijke verzorging Professional organizer Psychologische hulp Psychotherapie Regressie- en reïncarnatietherapie Reiki en magnetiseren Reizen & Vakanties Relatietherapie Rituelen en Ceremonies Shiatsu Therapie Sport en Beweging Stemwerk & Stemcoaching Stervens- en uitvaartbegeleiding Storytelling & Schrijven Stressmanagement Tai Chi & Chi Kung (Qi Gong) Theater Therapie (diverse) Traumatherapie Verhuur Accommodaties Verlies- en rouwbegeleiding Vervoer en transport Voedingsadvies & Coaching Voetreflexologie & Voetzorg Vrouwenspiritualiteit Winkels Yoga Zelfrealisatie Zijnsgeörienteerde begeleiding Zwangerschapsbegeleiding
Bewust Haarlem

Ontvang regelmatig de agenda, tips en nieuws!