Hallo! Ik ben Jitske en Yellow inc is mijn bezielde schrijfstudio. Daar vinden mooie dingen plaats. Komen levendige verhalen tot stand in stralende yellow Brands en yellow stories.
Ik geloof in ons. Ons bezielde Innernemers.
In de gevoelswaarde van het werk dat jij hebt gekozen. Om dat prachtige vak ook daadwerkelijk uit te kunnen blijven oefenen, heb je een heel sterk fundament nodig. Een fundament waar je op kunt bouwen, waar je potentiële klanten door aangetrokken worden. Waar ze door geïnspireerd worden. Dat fundament is een Brand.
Ook jij bent een Brand, al ben je je misschien niet bewust van dat Brand en wat je precies uitstraalt. Door actief te werken aan je Brand en dat verder uit te bouwen, werk je ook actief aan je kansen op groei als bezielde ondernemer. Bezielde marketing zal bijvoorbeeld veel meer vanzelf gaan, omdat je basis je iedere dag van inspiratie en richting voorziet.
"Wat is mijn bezielde brand story?"
Ik maak bij het schrijven en 'branden' gebruik van de universele kracht van het verhaal, door inhoud te koppelen aan context en emotie. Wat wil je, wie ben je en wat voel je als je werkt zijn onmisbaar in een aansprekende Brand Story. Dit is het hart van je personal brand en dé reden waarom je ideale klant alleen met jou wil werken.
Ik ben Jitske. Moeder, dochter, geliefde en schrijver.
Helaas kan ik niet zeggen, dat ik echte Friezin ben, maar de herkomst van mijn naam vertelt wél alles over wat me bezielt, dus daar gaan we. Mijn ouders kwamen zo vaak op Terschelling dat het hun tweede thuis werd. Ze logeerden in een authentieke boerderij, ’t Jit. Mijn liefde voor de wind en de zee komt daar vandaan. Voor opstaan als de zon opkomt en moe worden als hij weer daalt. Voor de luchten eromheen.
'We write to taste life twice' Anais Nin
Toen ik tien jaar was, kreeg ik een dagboek van mijn moeder. Voorop stond een vrouw die huilde, haar tranen waren voelbaar in het reliëf van het karton. Het werd mijn schrift van geheimen en bekentenissen. Ik nam het mee naar de duinen of de dijk. Als ik schreef, voelde ik alles in mezelf. Een grotere wereld. Mijn ‘bezielde bommetjes’ zijn een directe poging om mezelf en de magie van het leven te vieren. Ze zijn de taal van mijn ziel. Ik voel troost en koestering na het lezen van wat ik schreef, omdat het me ruimer in mijn vel maakt.
Yellow Brand
Wat ik zo mooi vind aan het werken met andere Innernemers, is dat in contact een vrije ruimte opent, waarin we verder komen in de vezels van het verhaal. Juist in het ondernemerschap word je soms in een rol gedrukt, een zakelijke rol die bij ondernemers die werken vanuit bezieling juist remmend werkt. Denkend vanuit overvloed, ontstond het traject ‘Yellow Brand’, waarin de fasen je leiden naar een kwaliteits-Brand dat eindeloos indruk maakt. Een basis waarmee je zowel met jezelf als met je ideale klant bezield gaat communiceren. En die basis is dichtbij. Je hoeft er alleen maar voor naar binnen te kijken.
Het gaat om jou
Dat naar binnen kijken staat haaks op een naar buiten gerichte maatschappij. Het is kwetsbaar, het is persoonlijk. En juist daarin ligt onze kracht. Als ik ga schrijven, dan doe ik dat om dat professionele, kloppende hart bij de lurven te grijpen. Ik gebruik vaak jouw woorden, jouw manier van praten. Zo wil de ander ook graag dat je praat, zoals je bent. Daarmee wek je vertrouwen en wek je empathie. Het zien van levendige elementen, het verbinden tot een rond verhaal, simpel en stralend. Met mijn achtergrond in marketingcommunicatie en psychotherapie, kan ik mezelf helemaal geven in dit vak.